سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قال الله تعالی:

انما نطعمکم لوجه الله لا نرید منکم جزاء و لا شکورا...

یعنی آن محسنان که محتاجان را جهت رضای ما دست گیرند اگر از آن محتاجان شکر آن نیاید و جفا و بی شکری یابند ، گویند که ما به جفای شما و بی شکری شما این در احسان بر شما نبندیم که ما آن احسان خالص حهت رضای خدا کردیم نه بر طمع شکر شما و حق شناسی شما. 

و سبب نزول این آیت بر قول بعضی آن است که در عهد رسول _علیه السلام_ محسنی درویشی را در سال قحط هر روز نانی وظیفه کرده بود. روزی حاسدی گفت: ای برادر تو از گلوی اطفال خود در چنین قحطی می بری با وی می دهی، او چنین تو را ناسزا می گوید و می گوید:

صدقه ی او به روی او می ماند،مرا نان سوخته داد که اگر پیش سگان اندازم بوی نکنند و نخورند. و دیگر جفاها گفت که نوشتن آن به خدمت بی ادبی است.آن مسلمان بعد از آن که این زشتی ها بشنید از آن دلش درد کرد: اما وظیفه را دو دو کرده بود هر روزی و بر خود نذر کرد و لازم کرد و گفت:

خداوندا ، بنده ی تو را امتحان می کنند که می گفته ام که خاص برای او می دهم!

 

 

 

+ ما به شما تنها برای رضای خدا غذا می دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی خواهیم.انسان/9

 

+ وظیفه را دو دو کرده بود: مستمری را دو برابر کرده بود.

 

+ احوال دل گداخته_گزیده مکتوبات مولانا_انتخاب و توضیح:دکتر غلامعلی حداد عادل_ نامه چهل و سوم

 

+ میرم تو فکر:

______نه بر طمع حق شناسی شما_______

 

+ یه مومنی میگفت:گیرم داری لله و فی الله کار می کنی ، آجرک الله،حساب کتابت هم با خود الله... ندیدن حق شناسی که هیچ، حتی اگه حق نشناسی دیدی، بی زحمت منّت تعطیل!!!  چون فی الظاهر تو داری بی مزد قدم پس و پیش میزاری ولی فی الباطن تو داری به ازای هر پس و پیش کردن قدمت مزد میگیری ،گاهی دنیوی ،گاهی اخروی و گاهی هم دنیوی هم اخروی...فقط نوعش متفاوت بوده و تو دست عقلت و دلت رو گذاشتی روی این نوعش، پس حالا اگه حرفی شنیدی،عملی دیدی،حرفی نشنیدی،عملی ندیدی، یادت نشه کجایی و چیکاره ای ، قاعده عوض شد، نیت عوض نشه! 

+ به پراکنده،یاد یه حرف آقای صفایی تو یه جلسه افتادم!

حرفی که تو کار فی سبیل الله و دیدن / ندیدن خروجی کار و اون مدل ک باید بودن،"جیگر" می خواد که ماها عمرا نداریم.

و نیز حرف اشتباه نکنم حاج اقا فتاح: در قرارهای هفتگی یکی دو سال اخیر مهدویت:کانون فرهنگی دانشگاه فردوسی:

ما اگر به  " شاکر" بودن خدا ایمان داشته باشیم،هر کاری ک می کنیم انتظار " تشکر" از طرفمون رو نداریم چون می دونیم "کی" ازمون تشکر می کنه...اون طرف خودش می خواد از ما تشکر بکنه ، خب تشکر کنه ، اشکالی نیست، ولی نکته اینه که ما نباید "انتظار" تشکر داشته باشیم...

 

+ و ما کان ربک نسیا...مریم/64

 






تاریخ : دوشنبه 97/1/6 | 2:19 صبح | نویسنده : ریحان | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.